Podnikatel Michal Mička posílil svou pozici předního hráče na českém trhu s módou. Jeho společnost C2H Retail Holding se stala obchodním partnerem tradiční značky spodního prádla Etam v Česku. Mička informaci HN potvrdil s tím, že smlouvu s francouzskou firmou podepsal minulý týden.

"Chceme být partnerem Etamu nejen v Česku, ale i na Slovensku a v dalších zemích," řekl Mička. "Je to zajímavá značka, která zvyšuje naši atraktivitu," dodal. Podle něj spodní prádlo vhodně doplňuje portfolio C2H Retail Holdingu, do něhož už patří oděvní značka Pietro Filipi a prodejce koženého oblečení Kara. Etam je zároveň první značkou, kterou Mičkova firma nevlastní, ale má formou afiliační smlouvy výhradní oprávnění prodávat její zboží.

Tento článek patří do placené sekce.

Pro vás jej odemknul někdo, kdo má předplatné.


Pokud budete předplatitelem, budete moci stejným způsobem odemykat placené články i pro své přátele.
A získáte i řadu dalších výhod.

Jednatřicetiletý Mička navíc jedná s dalšími zavedenými značkami, které by rád přivedl na český trh. "Jedním z hlavních důvodů je to, že si tím zajistíme silnější pozici ve vyjednávání s obchodními centry o nájemních podmínkách," řekl Mička, jehož firma dnes v Česku a na Slovensku provozuje kolem 70 obchodů.

Související
Módní byznys C2H

C2H

Společnost C2H Equity zastřešuje aktivity v oblasti private equity, venture capital a realit. Jejím majoritním akcionářem je Michal Mička, který před založením vlastního byznysu prodal postupně svůj pětinový podíl v investiční skupině DRFG Davida Rusňáka. C2H Equity je struktura postavená na třech samostatných nohách, tedy třech oblastech zájmu. Těmi jsou C2H Retail Holding s módními značkami Pietro Filipi, Kara a nově také Etam, dále Incomming ventures s podíly v internetových projektech Flatio, Expando, ShopSys a Apify, třetím pilířem je C2H Real Estate, který se zaměřuje na investice do developmentu v oblasti retailu.

Etam

Značka Etam vznikla v roce 1916 a dnes patří mezi největší výrobce spodního prádla ve Francii a je zároveň nejoblíbenější na domovském i evropském trhu. Firma má prodejny ve více než 50 zemích. Pod její křídla patří vedle samotné značky Etam také značky Undiz a 1.2.3.

Pietro Filipi, Kara

Investor Mička koupil koncem roku 2017 českou oděvní značku Pietro Filipi, o rok později majetkově ovládl také tradičního výrobce a prodejce konfekce z kožešin a kůže Kara. Jejich převzetí vyšlo skupinu C2H na stovky milionů korun, další investice poputují do jejich expanze. Mička se netají tím, že by prodejny zmíněných českých značek rád otevřel v Dubaji či v Moskvě. Značku Pietro Filipi založil v roce 1993 Pavel Hendrych, historie Kary sahá do roku 1948.

Největší potenciál má podle něj móda z Francie, která určuje světové trendy, ale i Anglie a Itálie. "To jsou tři největší země, co se týče globálně úspěšných značek," dodal Mička. "Cílem C2H je být nejsilnějším retailerem s módou na česko­-slovenském trhu a toho jen s vlastními značkami nedosáhneme," prohlásil.

Etam v Česku a na Slovensku od roku 2004 zastupovala společnost HaGaimpex. Vedení francouzské módní značky ale české firmě neobnovilo smlouvu. Na konci února tak zákazníky i vlastníky obchodních center překvapilo, když všech 12 tuzemských prodejen se spodním prádlem ze dne na den zavřelo.

C2H Retail Holding podepsal smlouvu s Etamem, stejně jako předchozí obchodní partner, na pět let. "Etam hledá dlouhodobé partnery," uvedl Štěpán Pára, který má v C2H na starosti expanzi značek Pietro Filipi, Kara a nově také Etam. Pára pracoval 10 let pro módní značky v Paříži a před svým příchodem k Mičkovi letos v lednu právě pro Etam.

Prodejny Etamu jsou v obchodních centrech v Praze, Brně, Ostravě a dalších krajských městech. "V průběhu června otevřeme většinu z 12 obchodů," upřesnil Pára.

Asi tři nebo čtyři prodejny se spodním prádlem Etam zůstanou zavřené, firma ale jedná s vlastníky obchodních center o nájemních podmínkách. "Budeme mít prodejnu třeba ve stejném centru, ale na jiném místě," dodal Pára. O přítomnost Etamu mají zájem i provozovatelé obchodních center, které HN oslovily.

C2H Retail Holding zaměstnal většinu prodavaček tuzemských prodejen Etamu. Některé z nich v mezidobí pracují v obchodech Pietro Filipi.

Mička by rád zastupoval Etam i na Slovensku, kde je pouze jeden obchod této značky. "Na Slovensku je potenciál minimálně pro pět prodejen, ale spíše k deseti," odhaduje.

Potenciál vidí Mička i v komunikaci značky. Spousta zákazníků v Česku podle něj vůbec netuší, že se je z Paříže a má více než stoletou tradici. Produkt má přitom podle něj dobrý poměr cena/kvalita.

Případné otevírání nových prodejen Etamu či jiných značek bude podle Mičky otázkou priorit. Důvodem je to, že investice do vybavení jednoho obchodu se zpravidla pohybuje v řádech nižších jednotek milionů.

Související

Líbil se vám článek? Chcete víc takových článků?

Kupte si předplatné a můžete si je číst všechny. Navíc bez reklam a s možností sdílet přátelům.

Vyzkoušejte předplatné HN+
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru