Podnikatel Michal Mička posílil svou pozici předního hráče na českém trhu s módou. Jeho společnost C2H Retail Holding se stala obchodním partnerem tradiční značky spodního prádla Etam v Česku. Mička informaci HN potvrdil s tím, že smlouvu s francouzskou firmou podepsal minulý týden.
"Chceme být partnerem Etamu nejen v Česku, ale i na Slovensku a v dalších zemích," řekl Mička. "Je to zajímavá značka, která zvyšuje naši atraktivitu," dodal. Podle něj spodní prádlo vhodně doplňuje portfolio C2H Retail Holdingu, do něhož už patří oděvní značka Pietro Filipi a prodejce koženého oblečení Kara. Etam je zároveň první značkou, kterou Mičkova firma nevlastní, ale má formou afiliační smlouvy výhradní oprávnění prodávat její zboží.
Nedávno jste již předplatné aktivoval
Je nám líto, ale nabídku na váš účet v tomto případě nemůžete uplatnit.
Tento článek pro vás někdo odemknul
Obvykle jsou naše články jen pro předplatitele. Dejte nám na sebe e-mail a staňte se na den zdarma předplatitelem HN i vy!
Navíc pro vás chystáme pravidelný výběr nejlepších článků a pohled do backstage Hospodářských novin.
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení
Využitím nabídky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Přihlaste se,
nebo si jen přečtěte odemčený článek bez přihlášení.
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet.
Děkujeme, teď už si užijte váš článek zdarma
Od tohoto okamžiku můžete číst neomezeně HN na den zdarma. Začít můžete s článkem, který pro vás někdo odemknul.
V e-mailu máte odkaz k nastavení hesla a dokončení registrace. Je to jen pár kliků, po kterých můžete číst neomezeně HN na den zdarma. Ale to klidně počká, zatím si můžete přečíst článek, který pro vás někdo odemknul.
Pokračovat na článekJednatřicetiletý Mička navíc jedná s dalšími zavedenými značkami, které by rád přivedl na český trh. "Jedním z hlavních důvodů je to, že si tím zajistíme silnější pozici ve vyjednávání s obchodními centry o nájemních podmínkách," řekl Mička, jehož firma dnes v Česku a na Slovensku provozuje kolem 70 obchodů.
Investor Mička buduje novou módní skupinu. Po Pietro Filipi kupuje Karu Trutnov, další firmy hledá v zahraničí
C2H
Společnost C2H Equity zastřešuje aktivity v oblasti private equity, venture capital a realit. Jejím majoritním akcionářem je Michal Mička, který před založením vlastního byznysu prodal postupně svůj pětinový podíl v investiční skupině DRFG Davida Rusňáka. C2H Equity je struktura postavená na třech samostatných nohách, tedy třech oblastech zájmu. Těmi jsou C2H Retail Holding s módními značkami Pietro Filipi, Kara a nově také Etam, dále Incomming ventures s podíly v internetových projektech Flatio, Expando, ShopSys a Apify, třetím pilířem je C2H Real Estate, který se zaměřuje na investice do developmentu v oblasti retailu.
Etam
Značka Etam vznikla v roce 1916 a dnes patří mezi největší výrobce spodního prádla ve Francii a je zároveň nejoblíbenější na domovském i evropském trhu. Firma má prodejny ve více než 50 zemích. Pod její křídla patří vedle samotné značky Etam také značky Undiz a 1.2.3.
Pietro Filipi, Kara
Investor Mička koupil koncem roku 2017 českou oděvní značku Pietro Filipi, o rok později majetkově ovládl také tradičního výrobce a prodejce konfekce z kožešin a kůže Kara. Jejich převzetí vyšlo skupinu C2H na stovky milionů korun, další investice poputují do jejich expanze. Mička se netají tím, že by prodejny zmíněných českých značek rád otevřel v Dubaji či v Moskvě. Značku Pietro Filipi založil v roce 1993 Pavel Hendrych, historie Kary sahá do roku 1948.
Největší potenciál má podle něj móda z Francie, která určuje světové trendy, ale i Anglie a Itálie. "To jsou tři největší země, co se týče globálně úspěšných značek," dodal Mička. "Cílem C2H je být nejsilnějším retailerem s módou na česko-slovenském trhu a toho jen s vlastními značkami nedosáhneme," prohlásil.
Etam v Česku a na Slovensku od roku 2004 zastupovala společnost HaGaimpex. Vedení francouzské módní značky ale české firmě neobnovilo smlouvu. Na konci února tak zákazníky i vlastníky obchodních center překvapilo, když všech 12 tuzemských prodejen se spodním prádlem ze dne na den zavřelo.
C2H Retail Holding podepsal smlouvu s Etamem, stejně jako předchozí obchodní partner, na pět let. "Etam hledá dlouhodobé partnery," uvedl Štěpán Pára, který má v C2H na starosti expanzi značek Pietro Filipi, Kara a nově také Etam. Pára pracoval 10 let pro módní značky v Paříži a před svým příchodem k Mičkovi letos v lednu právě pro Etam.
Prodejny Etamu jsou v obchodních centrech v Praze, Brně, Ostravě a dalších krajských městech. "V průběhu června otevřeme většinu z 12 obchodů," upřesnil Pára.
Asi tři nebo čtyři prodejny se spodním prádlem Etam zůstanou zavřené, firma ale jedná s vlastníky obchodních center o nájemních podmínkách. "Budeme mít prodejnu třeba ve stejném centru, ale na jiném místě," dodal Pára. O přítomnost Etamu mají zájem i provozovatelé obchodních center, které HN oslovily.
C2H Retail Holding zaměstnal většinu prodavaček tuzemských prodejen Etamu. Některé z nich v mezidobí pracují v obchodech Pietro Filipi.
Mička by rád zastupoval Etam i na Slovensku, kde je pouze jeden obchod této značky. "Na Slovensku je potenciál minimálně pro pět prodejen, ale spíše k deseti," odhaduje.
Potenciál vidí Mička i v komunikaci značky. Spousta zákazníků v Česku podle něj vůbec netuší, že se je z Paříže a má více než stoletou tradici. Produkt má přitom podle něj dobrý poměr cena/kvalita.
Případné otevírání nových prodejen Etamu či jiných značek bude podle Mičky otázkou priorit. Důvodem je to, že investice do vybavení jednoho obchodu se zpravidla pohybuje v řádech nižších jednotek milionů.