NÁŠ ZÁKAZNÍK, NÁŠ PÁN

Nepleťme si mraženého míšu s kubou

* Několik výrobců se v poslední době snaží napodobit mražený tvarohový krém Míša podobností názvu, zvolením obalu se stejnými barvami, grafickou úpravou a typem písma svůj výrobek, jehož receptura a chuť však originálu neodpovídají.
Mražený tvarohový krém Míša vyrábí AGT Zdounky nepřetržitě již 35 let. Po celou tuto dobu si udržel originalitu, která je založena na chráněné značce.
"Míšu nám závidí nejen domácí, ale i zahraniční konkurence. Obdobný produkt totiž ve světě neexistuje. Je ryze českou specialitou s jemnou sladkokyselou osvěžující chutí. Navíc jde o zakysaný výrobek, velmi dobře stravitelný na rozdíl od čerstvého mléka a smetany, tedy zdravější než jiné mražené pochoutky," uvádí František Nábělek, generální ředitel AGT Zdounky.
Domácí zákazníci dávají přednost míšovi před jinými tvarohovými zmrzlinami. To poznali výrobci, kteří se snažili nabízet napodobeniny, v jejichž názvech dominovaly obdoby míši jako medvěda nebo alespoň písmeno M. Podle názoru vedení AGT Zdounky to sice není etické, ale nelze takovému postupu zabránit. Letos však šly dvě firmy ještě dále a napodobily obchodní značku i obal míši.
Proti použití názvu Máša (vyrábí Tipa Třebíč) se společnost AGT Zdounky sice ozvala protestem, ale dodnes nebyla napodobenina stažena z prodeje. Případ bude řešit Obchodní soud stejně jako mnohem závažnější plagiát míši s názvem Kuba, který nedávno uvedla na trh opavská firma Competitor. Výrobce okopíroval grafiku, barvu a typ písma na obalu. Ten lze od originálu prakticky rozeznat jen podle názvu, který však v zeleno-oranžovo-červených barvách velmi podobného obalu téměř zaniká. Nerozeznatelný je zejména pro děti, které neumějí číst. Zklamání je čeká až po rozbalení a ochutnání.
"Kuba se totiž vyrábí podle jiné receptury, má jinou chuť než míša, je dražší a v poslední době výrobce dokonce snížil jeho hmotnost z původních 55 na 50 mililitrů. Tím nám Competitor nejen nekale konkuruje, ale navíc poškozuje dobrou pověst naší firmy, protože zákazníci se domnívají, že jde o náš výrobek, který jsme ošidili," stěžuje si František Nábělek. Někteří prodavači dokonce tvrdí zákazníkům, že míša se již nevyrábí a že jej nahradil právě kuba.
V zájmu lepší distribuce a kontaktu se zákazníky začala nyní společnost AGT Zdounky pod obchodní značkou Nanuk provozovat přímý prodej mražených výrobků z mrazicích aut na ulici (podobně jako Family Frost).

Alena Drábová