Škoda Tatra má první zájemce o vozy Beta

KOPŘIVNICE (hej) - Příborská firma Škoda Tatra, společný podnik automobilky Tatra a Škody Plzeň, ve které má Tatra čtyřicetiprocentní podíl, registruje už zhruba prvních pětadvacet zájemců o chystaný užitkový vůz Beta. "V Příboře máme připravené prostory i technologie, předsériovou ověřovací montáž bychom chtěli rozjet asi do měsíce," řekl HN Jiří Olšák, ředitel a. s. Tatra Příbor. Podle předchozích informací plzeňské Škody by se letos mělo v Příboře vyrobit asi 300 vozů Beta, příští rok pak až dva tisíce vozů. Společný podnik Škoda Tatra by měl také postupně zvyšovat podíl vlastních komponentů v konstrukci automobilu.

Beta je lehký užitkový automobil vyvinutý ve Škodě Elcar v Ejpovicích, o užitečné hmotnosti 600 kg. Zážehový motor o výkonu 60 kW a řadu dalších komponentů bude dodávat jihokorejská automobilka Hyundai. Podle ředitele J. Olšáka se pracuje i na dalších verzích pohonu včetně např. plynového nebo hybridního agregátu. Ejpovický závod plzeňského koncernu dále připravuje vozy Beta s elektrickým pohonem.

Plná sériová výroba vozů Beta se v Příboře rozjede pravděpodobně na přelomu třetího a čtvrtého čtvrtletí tohoto roku. V té době by nový vůz měl už mít také nutné homologační zkoušky. Cena vozu Beta má činit 260 tisíc Kč (bez DPH). Při prodeji by měly spolupracovat obchodníci plzeňské Škody a Tatry.

K největším konkurentům vozů Beta budou určitě patřit pick-upy z mladoboleslavské Škody, které v základním provedení se zážehovým motorem 40 kW stojí 219 tisíc Kč (včetně DPH). Škoda Pick-up se navíc zbavil i dřívějšího handicapu v podobě příliš úzké ložné plochy, která neumožňovala uložení tzv. europalety, a také užitečná hmotnost vzrostla na 600 kg. V nabídce Škody jsou i verze se zážehovým motorem 50 kW a vznětovým motorem 47 kW.

Související