Heinz chystá cenový útok

Snížením cen svých kečupů a dresinků o 25 procent od začátku února do konce roku chce americká společnost H. J. Heinz zhruba zdvojnásobit svou přítomnost na českém trhu. Uvedla to včera brand manažerka Hana Štěpánková, podle níž nyní firmě patří v segmentu kečupů v hodnotovém vyjádření kolem šesti až sedmi procent trhu. Pokles cen, jenž dosud patří k nejvyšším na trhu, umožní prý "úzká spolupráce evropských afilací společnosti Heinz", konkrétně snížení marží ze strany maďarského výrobce i českého dovozce. Hlavními "kečupovými" konkurenty jsou firmě v tuzemsku podniky Hamé Babice, Otma-Sloko a Koli Holding. Společnost H. J. Heinz byla založena v roce 1869 v Pittsburgu. Dnes patří k největším potravinářským koncernům na světě, zaměstnává 42 tisíc pracovníků a působí ve více než sto zemích. V roce 1995 vstoupila do ČR, kdy ovládla společnost Průmysl mléčné výživy v Zábřehu.