Kampaň proti hudebním pirátům pokračuje, mění se pravidla hry

Praha, 10. 11. 2000
V souvislosti s probíhající kampaní namířenou proti nezákonnému kopírování a šíření hudebních nahrávek (podrobnější článek ve víkendové příloze) informovala včera Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI ČR o výsledcích, kterých za zhruba dva měsíce dosáhla.
Podle ředitele IFPI pro Českou republiku Vratislava Šafáře byla kampaň cílená dvěma směry: "Zaprvé jsme apelovali na etiku a morálku širší veřejnosti, k čemuž velmi napomohla silná odezva v médiích, zadruhé jsme se zaměřili na komerční aktivity, tedy samotné vypalování." V první fázi kampaně byly rozeslány desítky upozorňujících dopisů adresovaných firmám a institucím, které se zabývaly (a některé stále zabývají) nelegálním kopírováním hudebních nosičů. Vzhledem k tomu, že část oslovených na varování nereagovala, podala IFPI dvacet trestních oznámení, přičemž v jednom případě již bylo sděleno obvinění.
Ke změnám došlo i v pravidlech, podle nichž jsou určováni adepti na zisk tzv. zlatých a platinových desek. Zatímco do konce loňského roku musel domácí interpret pro získání zlaté desky prodat 25 tisíc nosičů, od 1. ledna 2000 je to 15 tisíc kusů, platinová deska bude udělena titulu, jehož prodej dosáhl hranice 30 tisíc kusů (původně 50 tisíc).
Důvodem inovace systému je permanentní pokles prodeje hudebních nosičů v ČR.
(jh)