Facebook se mění, tvrdí Aura Sallaová, která šéfuje jeho evropským záležitostem. Připouští, že firma kvůli skandálům s ovlivňováním voleb nebo šířením dezinformací získala špatnou pověst. Teď už prý ale lidé oceňují, že se to snaží napravit. Zároveň v rozhovoru s HN odmítá, že by Facebook měl problémy s klesajícím zájmem mladých lidí. Snaží se je zaujmout tak, aby je neodradilo, že na této sociální síti mají účet jejich rodiče či prarodiče. Sallaová se v Česku zúčastnila konference Prague European Summit. 

HN: Zhruba 130 zemí světa včetně Česka podpořilo zavedení minimální globální daně pro firmy a také to, aby odváděly daně podle toho, odkud jim plynou příjmy, a nejen podle toho, kde sídlí. Popudem byla působnost digitálních firem jako Facebook, které v řadě zemí platí jen minimální daně, přestože tam mají velké příjmy. Jak se k tomuto návrhu Facebook staví?

Podporujeme ho už dlouho. Znamenal by, že budeme platit daně na různých místech světa. Dlouho jsme k něčemu takovému vyzývali. Ujišťuji vás, že se chováme plně v souladu se zákony jednotlivých zemí, ale ta předběžná dohoda je nejlepší možné řešení. Je to skvělý začátek. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se