Digitalizace je dlouhodobým trendem reagujícím na rychlejší změny v poptávce zákazníků, potřebu zkracování lhůt pro uvádění nových výrobků a služeb na trh, zefektivňování všech procesů souvisejících s výrobou či poskytováním služeb a další potřeby firem vyplývající ze snahy o udržování či zvyšování konkurenceschopnosti na trhu.

V uplynulém roce a čtvrt byla většina firem nucena své plány digitalizace buď urychleně začít realizovat, nebo − v horším případě − je ještě rychleji vytvořit a následně zavést. Digitalizace se mnohde stala jedinou možností, jak zajistit provoz firmy či kontakt se zákazníky. Při jejím rychlém zavádění došlo jistě k mnoha chybám, které bude třeba následně odstranit, ať už jde o samotnou funkcionalitu řešení, možnosti jejich propojení s dalšími systémy či třeba „jen“ problémy s kybernetickou bezpečností. Výsledkem však je technologický skok, díky kterému se posunulo vnímání důležitosti digitalizace o pořádný kus dopředu.

Informační systémy ERP jsou jakýmsi mozkem, ústředním prvkem digitalizace ve firmách. Každá chyba při jejich plánování a konfiguraci se firmám dříve vymstila v dodatečných nákladech na následné úpravy. Moderní ERP systémy však umožňují jednoduchou a snadno měnitelnou konfiguraci různých funkcionalit obsažených v jednotlivých modulech, díky které budou moci firmy pružně reagovat a přizpůsobovat své centrum digitalizace aktuálním potřebám.

Článek byl publikován v komerční příloze Hospodářských novin ICT revue.