Nejlépe udržitelný je v Česku a na Slovensku byznys Kauflandu, druhé je Makro a třetí nábytkářský řetězec Ikea. Ukazuje to vůbec první žebříček udržitelnosti od firmy Impact Metrics.

A co to vlastně je, ta udržitelnost? Jde o to, jakým způsobem se firma chová ke svému okolí, a to jak k přírodě, tak k lidem. Hodnotí se proto jakou uhlíkovou stopu zanechává při manipulaci se svým zbožím nebo kolik elektrické energie spotřebuje. V potaz se bere i sociální stránka – třeba to,  jaké je zastoupení žen ve společnosti a v jejím vedení. Například v uhlíkové stopě v přepočtu na tržby je nejlepší slovenský Kaufland, ve spotřebě energií se lépe daří nábytkářským firmám – nejlepší je Asko, v závěsu Ikea.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se