V Česku se velký veletrh nekonal už více než rok. Pro provozovatele výstavišť je ale dobrou zprávou, že ačkoli firmy posilují ve virtuálním prostředí, rozhodně se nechtějí vzdát ani osobních schůzek na veletrzích.

Podle průzkumu společnosti Veletrhy Brno, který proběhl letos v březnu, se svou účastí na výstavách počítá 79 procent téměř z osmi set dotázaných firem. Tradici spojenou s řadou českých a moravských měst, která trvá desítky let, tak nezničí ani koronavirus.

„Firmy znatelně pociťují ztrátu kontaktů a nových obchodních příležitostí, které se na veletrhu rodí. To, že se nemohou konat, zvýšilo hodnotu veletrhů v marketingové a obchodní strategii,“ uvedl Jaroslav Bílek, mluvčí společnosti a autor průzkumu. Podle něj už veletrhy dávno nejsou místem, kde firmy zvědavé veřejnosti představují nové výrobky. Jde více o prostředek, jak rychle navázat co největší množství kontaktů a dohodnout obchody, které se dotáhnou až později. Například virtuální veletrhy považuje za přínosné jen sedm procent firem. 

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se