Začala historicky nejrozsáhlejší výluka na hlavním železničním koridoru z Prahy do Brna či Ostravy. Miliony cestujících využívajících vlaky tak čeká výrazné prodloužení jejich cesty i náhradní autobusová doprava. Modernizace trati začíná po osmi letech stále nedokončených oprav dálnice D1, kvůli kterým část lidí vyměnila auto za vlak.
Stát zaplatí za opravu jedné z nejvytíženějších tratí v zemi dohromady přes 16 miliard korun. Hotovo bude v roce 2023. „Je třeba radikálně zlepšit stav na nejvytíženějších koridorových tratích,“ řekl na tiskové konferenci šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Železničáři spojili několik jednotlivých výluk do jedné velké. Podle Svobody díky tomu oprava potrvá místo standardních deseti let dva až tři roky.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru
Komentáře ke článku