První generace impérium buduje. Druhá ho rozvíjí a spravuje. Teprve třetí generace věnuje svou energii umění či charitě. Tradovaná zkušenost z doby dravého kapitalismu 19. století v Česku kvůli složité historii tak úplně neplatí. Boháči první generace v 90. letech vstupovali na neexistující pole, žádná respektovaná vrstva velmi majetných v Česku tehdy neexistovala. Proto se mecenáši stávali lidé, jejichž primárním zájmem byl byznys a jeho agresivní růst. Výsledek hodně záležel na osobním založení, vkusu a na lidech, kterými se obklopili.

Petr Kellner o publicitu nikdy nestál, naopak, médií se až na výjimky stranil. Aktivity byznysmena, který o víkendu tragicky zahynul na Aljašce, tak byly vidět kvůli reálným úspěchům a z nich plynoucí velikosti, do které jeho skupina PPF dorostla. Nikdo jiný v Česku neshromáždil takový majetek. Nikdo jiný nevybudoval vpravdě globální skupinu a nikdo další nemá za sebou tak velké a překvapivé tahy. Úspěchu dosáhl díky pohotovosti, prozíravosti i schopnosti soustředit zdroje na klíčové projekty. 

Velcí byznysmeni na Kellnera vzpomínají většinou v dobrém. Na jeho slovo se dalo spolehnout, naplnění dohody mohlo někdy trvat, ale slovo držel. Trochu jiný pohled mohou mít drobní akcionáři, kteří se zrodili z té samé kuponové privatizace, jež odstartovala Kellnerův let k miliardám. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru