První generace impérium buduje. Druhá ho rozvíjí a spravuje. Teprve třetí generace věnuje svou energii umění či charitě. Tradovaná zkušenost z doby dravého kapitalismu 19. století v Česku kvůli složité historii tak úplně neplatí. Boháči první generace v 90. letech vstupovali na neexistující pole, žádná respektovaná vrstva velmi majetných v Česku tehdy neexistovala. Proto se mecenáši stávali lidé, jejichž primárním zájmem byl byznys a jeho agresivní růst. Výsledek hodně záležel na osobním založení, vkusu a na lidech, kterými se obklopili.

Petr Kellner o publicitu nikdy nestál, naopak, médií se až na výjimky stranil. Aktivity byznysmena, který o víkendu tragicky zahynul na Aljašce, tak byly vidět kvůli reálným úspěchům a z nich plynoucí velikosti, do které jeho skupina PPF dorostla. Nikdo jiný v Česku neshromáždil takový majetek. Nikdo jiný nevybudoval vpravdě globální skupinu a nikdo další nemá za sebou tak velké a překvapivé tahy. Úspěchu dosáhl díky pohotovosti, prozíravosti i schopnosti soustředit zdroje na klíčové projekty. 

Velcí byznysmeni na Kellnera vzpomínají většinou v dobrém. Na jeho slovo se dalo spolehnout, naplnění dohody mohlo někdy trvat, ale slovo držel. Trochu jiný pohled mohou mít drobní akcionáři, kteří se zrodili z té samé kuponové privatizace, jež odstartovala Kellnerův let k miliardám. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru