Domluvit si rozhovor s podnikatelem Martinem Vohánkou je celkem jednoduché. Stačí využít formulář na webu jeho společnosti s názvem „napište řediteli“. „Lidé mi píšou jednou týdně. Je to pro mě jedna z cest, jak udržovat kontakt s realitou,“ říká většinový majitel W.A.G. payment solutions, jedné z největších firem v Evropě, která nabízí služby pro kamionové dopravce.

Známá je hlavně pod značkou Eurowag a vydělává na tom, že dopravním firmám zprostředkovává platby za mýto, financuje je nebo jim vydává palivové karty. Loni podniku vzrostl provozní zisk EBITDA na 1,4 miliardy korun.

Vohánkovi se podařilo v Česku vybudovat firmu západního střihu. A nezapomíná při tom ani na filantropii. Pravidelně podporuje organizace, které posilují hodnoty ve společnosti. Ty jsou pro něj důležité i ve firmě. „Dříve se řešilo, kdo je ve firmě na prvním místě. Já nikoho nestavím na první místo,“ říká muž, který v současnosti studuje na Harvardu.

HN: Na webu Eurowagu máte formulář, u kterého vyzýváte, ať vám lidé napíšou. Píšou vám často?

Jednou za týden.

HN: Co vám píšou?

Třetina lidí píše, že se jim něco nelíbí, a mají nějakou stížnost. Třetina píše, že se někam nemohla dovolat, a zbytek je žádost o práci nebo že mají nějaký nápad. Pokud si někdo na něco stěžuje, je to pro mě zajímavé. Je to pro mě jedna z cest, jak udržovat kontakt s realitou, a to pak okamžitě přeposílám konkrétním lidem, kterých se to týká, a ujistím se, aby to bylo rychle vyřešené. Ta výzva má smysl, proto ji na webu mám už více než deset let. 

HN: Pojďme k aktuálním záležitostem. Jak vnímáte řešení pandemie koronaviru v Česku?

Chaotičnost, improvizace, až se člověk pozastavuje a říká si, proč se to děje. Souvisí to s historickým kontextem. Instituce obecně jsou zde nedozrálé a vlečeme si špatné návyky z doby minulé. Přitom se můžeme dívat okolo sebe. To je to, co dělá každá firma a každý člověk – když chodíme do školy, učíme se, když chodíme na nějaký kurz, tak se inspirujeme. Proč to nedělá naše vláda?  

HN: Vláda ale říká, že to dělá. Inspiruje se údajně v Německu nebo Rakousku.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru