Většina Čechů zřejmě jméno společnosti Cleverlance nikdy neslyšela. Přitom jde o IT firmu, jejíž produkty běžně využívá devět z 10 Čechů. Cleverlance dodává software největším tuzemským bankám, pojišťovnám nebo mobilním operátorům. U většiny takových zákazníků musí firma z pražské Libně dodržovat smluvní dohody o mlčenlivosti. Veřejně se tak Cleverlance může přihlásit jen k několika málo zakázkám. Třeba k práci na mobilním bankovnictví Komerční banky či na e-shopu Škody Auto. 

Práce "v utajení" je ale jen jedním z mála úskalí. Dvacet let stará firma, již ovládá skupina KKCG Karla Komárka, se jinak může opřít o silný růst. "Podle předběžných výsledků z loňska jsme meziročně zvýšili obrat zhruba o 11 procent na 1,4 miliardy korun," uvádí šéf Cleverlance Petr Štros. Ještě více přitom firma posílila z hlediska hrubého zisku EBITDA. Ten v roce 2019 dosáhl 121 milionů korun, za loňský rok by to mělo být už kolem 160 milionů.

Související

Růst obratu souvisí s koronakrizí. Velké korporace, pro něž Cleverlance pracuje, během ní masivně investují do digitalizace. Cílem je zaměstnancům usnadnit práci z domova a k tomu posílit vůči konkurenci, která rovněž sází na inovace. Za větší ziskovost pak IT firma vděčí změnám ve vývoji svých produktů.

"Už před covidem jsme začali naše řešení vytvářet jako Baťa cvičky, tedy na základě produktů, které už jsme měli vytvořené z minula," uvádí Štros. "Tehdy zákazníci ještě vyžadovali spíše vývoj na míru. Nyní je ale situace odlišná. Pro klienty je zásadní rychlost a jednoduchost, aby mohli inovace, jako jsou systémy na zrychlování prodejů, zavést v co nejkratším čase," dodává šéf Cleverlance. Díky téměř sériové výrobě tak jeho společnost šetří náklady na vývoj a více vydělává.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru