Rok 2020 se na české startupové scéně nesl ve znamení velkých prodejů. Investoři ze zahraničí neváhali zaplatit miliardy korun za globálně úspěšné IT firmy jako Socialbakers, Integromat nebo Webnode. To zní na první pohled jako dobrá zpráva, pravdou ale je, že v evropském srovnání Česko v podpoře i počtu start-upů výrazně zaostává. 

"Češi jsou jako investoři nesmírně konzervativní," říká Petr Šíma, člen vedení Evropské asociace andělských investorů (EBAN). "Skoro každý z nich rozumí nemovitostem a považuje je za nejlepší, nejbezpečnější a nejvýnosnější možnou investici. Do start-upů se ale lidem peníze vkládat tolik nechce, i když to může být mnohem výhodnější," dodává zakladatel společností Grouport a Depo Ventures, které provozují sítě drobných, takzvaně andělských startupových investorů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se