Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas se rozhodl prodat svou americkou značku Reebok. Adidas uvedl, že rozhodnutí je součástí jeho nové pětileté strategie, jejíž podrobnosti představí příští měsíc. Adidas koupil značku Reebok v roce 2006 za 3,8 miliardy dolarů (tehdy 86 miliard korun). Chtěl s ní účinněji konkurovat americké firmě Nike. Slabé výsledky Reeboku však vedly k opakovaným výzvám ze strany akcionářů, aby se firma této značky zbavila. Mezitím se německému podniku podařilo upevnit pozici své hlavní značky Adidas v USA. Přispěla k tomu spolupráce se slavnými osobnostmi, mezi které patří například rapper Kanye West nebo zpěvačka a herečka Beyoncé. "Po pečlivém zvážení jsme dospěli k závěru, že značky Reebok a Adidas dokážou mnohem lépe využít svůj růstový potenciál, když na sobě nebudou závislé," uvedl šéf společnosti Adidas Kasper Rorsted. Zdroj agentury Reuters z bankovního sektoru uvedl, že hodnota Reeboku by se nyní mohla pohybovat kolem miliardy eur, tedy necelých 26 miliard korun.

Související