Firemní blog je komunikační nástroj, který může podniku přivést nové zákazníky s výrazně nižšími náklady než reklama. Cílem blogu je průběžně dávat hodnotu publikováním informativních, dobře napsaných článků vytvořených s ohledem na zapojení čtenářů. Kromě virálního potenciálu může kvalitní blog těžit z návštěvnosti přiváděné vyhledávači, jako jsou Google, Bing či Seznam. Textový obsah blogu by měl být správně naformátován kvůli nalezitelnosti. Klíčem k úspěšnému blogu je tedy systematická práce s tímto nástrojem, jinak se vynaložené úsilí mine účinkem.

Podobně jako při vývoji produktů či služeb bychom měli vycházet při tvorbě obsahu pro blog z problémů a přání potenciálního zákazníka. Zároveň bychom k blogu měli přistupovat jako k investici, která se bude v čase zhodnocovat, protože na něm akumulujeme hodnotný obsah. Musíme tedy psát články o takových tématech, po kterých již existuje poptávka ze strany uživatelů internetu.

Pokud budeme psát články o tématech zvolených na základě hledanosti klíčových slov, kterou je možné zjistit skrze nástroje Google Ads či Ahrefs, můžeme vytvořit nestárnoucí obsah, na který budou návštěvníci přicházet skrze vyhledávání po dobu měsíců, nebo dokonce i let. Můžeme tak obsah plánovat na základě dat a lépe alokovat zdroje pro jeho tvorbu. Díky tomu, že náš blog uživatelé internetu najdou skrze klíčová slova, budou mít možnost seznámit se nejen s článkem jako takovým, ale také s produktovou nabídkou a nakonec se dost možná stanou našimi zákazníky. V rámci internetu tedy hovoříme o tzv. konverzi návštěvníka webu na platícího zákazníka.

Při tvorbě obsahu bychom se měli zaměřit spíše na jeho kvalitu než kvantitu. Pravda je však taková, že ideálně bychom měli publikovat pouze kvalitní a ověřený obsah. Pokud prodáváme tenisky, naše první úvaha nad obsahem by směřovala ke klíčovým slovům jako "tenisky dámské" či tenisky ve spojení s konkrétní značkou. Tato klíčová slova budou ale ve vyhledávačích vysoce konkurenční, protože každý obchod, který dámské tenisky prodává, obvykle má tuto frázi již pokrytou v rámci svého webu. Pokud se však zaměříme na "způsoby vázání tkaniček", naše konkurence ve vyhledávání bude výrazně nižší. Nejedná se totiž o téma či klíčové slovo, které by uživatelé internetu hledali s úmyslem nakoupit, a proto se pro mnoho obchodníků jeví jako nezajímavé. Kvalitně a poutavě zpracovaný článek, jenž bude doplněný o grafiku či videa, má však šanci dlouhodobě získávat cílenou návštěvnost z vyhledávání, a pokud čtenáře zaujme, dost možná se o něj podělí na sociálních sítích.

Pokud tedy vytvoříme sadu článků, které se budou vztahovat k oboru našeho podnikání, připravíme si nástroj, jenž nám může na web přivádět bezplatnou návštěvnost. Do článků, které jsou samy o sobě hodnotné, pak můžeme vložit nástroje podpory prodeje, upozornění na sezonní nabídku či jiné pobídky, jež budou mít za úkol zvyšovat tržby a tím plnit komerční cíle blogu. Ten se tak stane plnohodnotnou součástí firemního komunikačního mixu.

Související
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru