Více než polovina zákazníků z celého světa − celkem 53 procent − si myslí, že potravinářské a nápojářské společnosti by se měly více angažovat v otázkách životního prostředí. A zhruba stejný je dokonce počet lidí ochotných zaplatit více za produkt šetrný k životnímu prostředí. Stejně tak 53 procent spotřebitelů mnohem častěji sáhne po produktu značky, jejíž obal má z hlediska udržitelnosti dobrou pověst. Pro jasnou většinu spotřebitelů jsou také důležitá loga ochrany životního prostředí, na obalech je hledá 91 procent respondentů. Jeden z nejvýznamnějších výrobců obalů na světě, švédsko-švýcarský Tetra Pak, si v roce 2019 nechal udělat rozsáhlý průzkum, kterého se zúčastnilo 7500 spotřebitelů z 15 zemí světa. "Požadavky našich zákazníků, tedy výrobců potravin a nápojů, pohánějí především preference spotřebitelů. Tento náš výzkum potvrdil, že se spotřebitelé po celém světě stále více zajímají o životní prostředí a druh obalu, který si vyberou," říká Venia Zafolia, mluvčí společnosti Tetra Pak pro východní a jižní Evropu.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru