Více než polovina zákazníků z celého světa − celkem 53 procent − si myslí, že potravinářské a nápojářské společnosti by se měly více angažovat v otázkách životního prostředí. A zhruba stejný je dokonce počet lidí ochotných zaplatit více za produkt šetrný k životnímu prostředí. Stejně tak 53 procent spotřebitelů mnohem častěji sáhne po produktu značky, jejíž obal má z hlediska udržitelnosti dobrou pověst. Pro jasnou většinu spotřebitelů jsou také důležitá loga ochrany životního prostředí, na obalech je hledá 91 procent respondentů. Jeden z nejvýznamnějších výrobců obalů na světě, švédsko-švýcarský Tetra Pak, si v roce 2019 nechal udělat rozsáhlý průzkum, kterého se zúčastnilo 7500 spotřebitelů z 15 zemí světa. "Požadavky našich zákazníků, tedy výrobců potravin a nápojů, pohánějí především preference spotřebitelů. Tento náš výzkum potvrdil, že se spotřebitelé po celém světě stále více zajímají o životní prostředí a druh obalu, který si vyberou," říká Venia Zafolia, mluvčí společnosti Tetra Pak pro východní a jižní Evropu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se