Rychlovlaky Eurostar, které jezdí pod Lamanšským průlivem, jsou kvůli koronaviru a brexitu prázdné. "Situace je kritická," řekl rádiu France Inter ředitel francouzských státních drah SNCF Jean-Pierre Farandou, jehož společnost má v Eurostaru většinový podíl.

V porovnání s loňským březnem, kdy už v řadě zemí platila cestovní omezení, převážejí vlaky propojující Velkou Británii s Francií, Belgií a Nizozemskem o 95 procent cestujících méně.

"Dnes pojede jeden vlak z Londýna do Paříže a zpět a jeden z Londýna do Bruselu a Amsterdamu," uvedl v úterý Farandou. Společnost dříve nabízela až 18 spojů denně. Šéf dodal, že podnik si zaslouží podobnou pomoc, jako státy poskytly aerolinkám.

První vysokorychlostní vlak vyjel na trasu mezi Londýnem a Paříží v eurotunelu v roce 1994. Čas jízdy se od té doby zkrátil ze tří hodin na současné dvě hodiny a 15 minut. Služeb Eurostaru dosud využilo přes 150 milionů cestujících.

"Bez dodatečných zdrojů od vlády je tu riziko, že Eurostar - zelená brána do Evropy - nepřežije," uvedl šéf francouzských drah SNCF Jean-Pierre Farandou, jehož společnost má v Eurostaru většinu.
Foto: Reuters
Související
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru