Svět se nemění na základě ušlechtilých záměrů, ale prostřednictvím nečekaných událostí. Desítky let debatujeme o tom, že bychom měli mít pestřejší lesy. Vlivem klimatických změn u nás v posledních dvou třech letech zmizely desetitisíce hektarů smrkového lesa. A debatám je konec, nastala nová realita. A jestli někdo holinu na Vysočině zase osázel smrkem… vzbuzuje to spíš údiv a úsměv.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Jan Havliš 06.01.2021 14:46
@Pavel Valchář: nevím, jestli jsme četli stejný článek. neznámkovat neznamená nehodnotit :) známka je jen jednou z forem hodnocení. jako učitel s 20letou praxí nepovažuji známkování za vhodné. známka nemá prakticky žádnou vypovídací hodnotu, maximálně relativní - když má někdo 1 a jiný 3, ten druhý byl asi podstatně horší, ale o kvalitě znalostí a dovedností to věru neříká ani to pověstné Ň. a individualizace výuky neznamená, že se student učí "co, jak chce" případně "zda vůbec", znamená to jen přizpůsobení požadovaného penza znalostí a dovedností okolnostem toho kterého studenta, zvlášť v době, kdy není rovný přístup k vyučovacím metodám kvůli teleprezenční a distanční výuce. je třeba skloubit oboje dovednosti a znalosti. bez schopnosti (kreativně) myslet a operativně znalosti používat jsou vám tyto, byť pečlivě nabiflované, úplně k ničemu. i dril a trénink mají své výhody, ale nelze stavě výhradně na nich. dnešní doba vyžaduje jiný přístup. už nějaký ten pátek nežijeme v 19. století ;) dnešní doba před nás staví úplně jiné výzvy (sekundární, informační, a terciární, vědecká, gramotnost).
Pavel Valchář 06.01.2021 09:54
Další dobroser, nic jiného. Přestaňme známkovat, ponechme na rozhodnutí žáků, co a jak se budou učit a zda vůbec se budou učit a za několik let nebudeme v mezinárodním srovnání lehce nad průměrem jako dnes, ale někde u dna... Jak potom bude vypadat naše společnost a jak budeme konkurenceschopní, to si každý dokáže představit. Nic, než naše vědomosti totiž nemáme k dispozici...
Štěpánka Formánková 06.01.2021 09:25
Hezký článek. Spousta dobrých myšlenek. Jenom škoda, že si autor nezjistil tak úplně reálnou situaci, jak to s těmi přijímačkami opravdu je. Chybí mu dvě zásadní informace: - kolik škol a taky JAKÉ mají tak málo zájemců že u nich přijímačky postrádají smysl a dále, že ani dosud nemusely školy "tupě" postupovat pouze podle přijímaček a měly dostatečný prostor (váha 40%) na další "chytrá" kritéria. S nařízením MŠMT nemám žádný problém, protože možnost využití jednotných prijímaček stále ponechalo. S čím problém trošku mám, jsou články, ve kterých se 3x objeví, že stát zrušil jednotné přijímačky. Přidává mi to zbytečnou práci - musím pak rodičům vysvětlovat, že to tak úplně není pravda.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru