Snad v žádném odvětví nebyl po druhé světové válce náskok USA před Evropou tak velký jako v civilním letectví. Německo či Itálie byly mimo hru, ale ani státy, které stály na vítězné straně konfliktu, americké efektivitě nestačily. Evropští konstruktéři sice přicházeli s průlomovými řešeními − v Británii vyvinuli vůbec první proudový civilní letoun de Havilland Comet, francouzská Caravelle od Sud Aviation zase definovala podobu menších dopravních strojů s motory na zádi −, ta ale letecké firmy ze starého kontinentu nedokázaly proměnit ve výrazný komerční úspěch.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru