Snad v žádném odvětví nebyl po druhé světové válce náskok USA před Evropou tak velký jako v civilním letectví. Německo či Itálie byly mimo hru, ale ani státy, které stály na vítězné straně konfliktu, americké efektivitě nestačily. Evropští konstruktéři sice přicházeli s průlomovými řešeními − v Británii vyvinuli vůbec první proudový civilní letoun de Havilland Comet, francouzská Caravelle od Sud Aviation zase definovala podobu menších dopravních strojů s motory na zádi −, ta ale letecké firmy ze starého kontinentu nedokázaly proměnit ve výrazný komerční úspěch.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru