Švédský nábytkářský řetězec Ikea po 70 letech přestane vydávat svůj každoroční tištěný katalog. Firma uvedla, že tak reaguje na masivní přesun nakupujících na internet. První katalog sestavil v roce 1951 zakladatel firmy Ingvar Kamprad. Z počátku vycházel ve 285 tisících výtiscích na jihu Švédska. Nejvíce kopií − přes 200 milionů − Ikea rozdala do domácností v roce 2016 na 50 světových trzích a ve 32 jazycích. Letos už jich vytiskla jen 40 milionů. O katalogu se psalo jako o největší každoroční publikaci na světě s více kopiemi než Bible či Korán. Jenomže jeho význam upadá. Firma posiluje svou přítomnost na síti, kam si její zákazníci chodí pro inspiraci čím dál častěji a rovnou tam zboží i nakupují. Za rok do konce srpna Ikea zvýšila internetové tržby o 45 procent a web Ikea.com zaznamenal čtyři miliardy návštěv.

Související