Někteří majitelé si jízdu v drahých autech ani pořádně neužijí, protože si je objednávají nikoli jako motoristé, ale jako sběratelé. Proto automobilky specializující se na tyto modely pravidelně vrhají na trh i velice omezené edice, po nichž se jenom zapráší bez ohledu na to, že v přepočtu vyjdou i na desítky milionů korun. V aktuální situaci, kdy vlivem pandemie po letech zájem klesl, vymýšlejí šéfové ikonických značek vhodné strategie a neváhají přijít s novinkami.

Většina evropských renomovaných značek, jež patří do kategorie "superaut", má svůj domov v Británii a v Itálii. V současné době jsou čtyři z nich v rukou německých koncernů. Přítomnost německého kapitálu v segmentu těch nejdražších aut je obzvlášť silná v Británii. Volkswagen tam vlastní značku Bentley, BMW kontroluje firmu Rolls-Royce Motor Cars. Britská společnost Aston Martin Lagonda je sice nezávislá (není podřízena žádnému nadnárodnímu koncernu), ale už řadu let úzce kooperuje s Daimlerem.

Volkswagen dále vlastní malého výrobce Bugatti Automobiles ve Francii, v Itálii pak významného výrobce superluxusních sportovních vozů Automobili Lamborghini.

Německým automobilkám mohou na trhu superluxusních vozů vážně konkurovat jenom italští výrobci Ferrari a Maserati. Do souboje o movité zákazníky se z dalších automobilek hodlá zapojit francouzský Renault. Jeho nový šéf, italský manažer Luca de Meo (dříve v čele Seatu), sází na vzkříšení sportovní značky Alpine, jež se zrodila před 65 lety. Chtěl by s ní konkurovat hlavně Ferrari.

Německý průnik do Evropy a hlavně do Británie

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru