Někteří majitelé si jízdu v drahých autech ani pořádně neužijí, protože si je objednávají nikoli jako motoristé, ale jako sběratelé. Proto automobilky specializující se na tyto modely pravidelně vrhají na trh i velice omezené edice, po nichž se jenom zapráší bez ohledu na to, že v přepočtu vyjdou i na desítky milionů korun. V aktuální situaci, kdy vlivem pandemie po letech zájem klesl, vymýšlejí šéfové ikonických značek vhodné strategie a neváhají přijít s novinkami.

Většina evropských renomovaných značek, jež patří do kategorie "superaut", má svůj domov v Británii a v Itálii. V současné době jsou čtyři z nich v rukou německých koncernů. Přítomnost německého kapitálu v segmentu těch nejdražších aut je obzvlášť silná v Británii. Volkswagen tam vlastní značku Bentley, BMW kontroluje firmu Rolls-Royce Motor Cars. Britská společnost Aston Martin Lagonda je sice nezávislá (není podřízena žádnému nadnárodnímu koncernu), ale už řadu let úzce kooperuje s Daimlerem.

Volkswagen dále vlastní malého výrobce Bugatti Automobiles ve Francii, v Itálii pak významného výrobce superluxusních sportovních vozů Automobili Lamborghini.

Německým automobilkám mohou na trhu superluxusních vozů vážně konkurovat jenom italští výrobci Ferrari a Maserati. Do souboje o movité zákazníky se z dalších automobilek hodlá zapojit francouzský Renault. Jeho nový šéf, italský manažer Luca de Meo (dříve v čele Seatu), sází na vzkříšení sportovní značky Alpine, jež se zrodila před 65 lety. Chtěl by s ní konkurovat hlavně Ferrari.

Německý průnik do Evropy a hlavně do Británie

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se