Vítěz

Moneta Money Bank
Smart Banka nové generace

Banka Moneta vyvíjí svoji aplikaci Smart Banka už řadu let. I tak ale nové funkce přibývají každý měsíc, kdy firma vydává novou verzi. Podle výsledků ankety je patrné, že čtenáři, kteří v anketě hlasovali, novinky oceňují.

Aplikace Smart Banka

◼ Jako první podporuje všechna Apple zařízení včetně hodinek či televize.
◼ Možnost zřídit investiční účet přímo z aplikace.

Aplikace se v kategorii inovátor umísťuje opakovaně. O spokojenosti zákazníků mluví i čísla − využívá ji 80 procent aktivních zákazníků Monety.

Smart Banka dokáže obstarat drtivou většinu všech požadavků, které klienti napříč bankou potřebují. Podporuje zřízení všech nabízených produktů včetně běžných i spořicích účtů. Mimo to si klienti mohou přes aplikaci zřídit i investice, pojištění, půjčky, kreditní karty či kontokorent. Samozřejmostí už pak jsou platby mobilním telefonem v podobě Google a Apple Pay.

Mezi bankovní aplikacemi jako první podporuje všechna Apple zařízení, a to na platformách iOS, iPadOS, macOS, watchOS, tvOS i Siri.

"Jako jedna z vůbec prvních bank na světě jsme začali s podporou nejnovějších operačních systémů Android 11 a iOS14 včetně nových widgetů," přibližuje senior manažer digitálních kanálů Skupiny Moneta Jakub Komenda.

Firma také zavedla možnosti přizpůsobení − lze ji tak zapnout v několika barevných variantách. Duhovou variantou mohou podle Komendy uživatelé vyjádřit podporu LGBT komunitě.

Další letošní novinkou se stala možnost investovat do pečlivě vybraných fondů a zhodnocovat své úspory.

Firma plánuje ve vývoji a přidávání dalších novinek pokračovat: "Ještě do konce tohoto roku klientům přineseme další funkce, po kterých naši klienti nejvíce volají, a to zobrazení PIN ke kartě či možnost objednání karty s okamžitým použitím karty pro platbu," přibližuje Komenda.

Příští rok chce Moneta také spustit nové internetové bankovnictví, které má být vyvinuto na základě technologií mobilní aplikace Smart Banka. Firma tak razí stále častější přístup "mobile first", kdy je mobilní aplikace nejdůležitějším nástrojem, na základě kterého vyvíjí zbytek.

"Máme také v plánu zapojit se do projektu bankovní identity, napojit se na základní registry a umožnit našim klientům jednoduchý přístup k digitálním službám státu prostřednictvím jejich přihlašovacích údajů do banky," vypočítává Komenda další plány.

Velkým tématem je pro vývojáře i bezpečnost. Aplikace se pyšní rozvinutou kryptografií. Moneta také nasadila opatření, které klientům umožňuje bezpečně a bez obav přistupovat ke svému bankovnímu účtu i na veřejných wi-fi sítích.

 

DÁLE SI PŘEČTĚTE

Kriz nás zasáhne se zpožděním, říká v rozhovoru pro HN šéf České podnikatelské pojišťovny Jaroslav Besperát.

Podle generálního ředitele Kooperativy Martina Diviše pandemie koronaviru urychlila digitalizaci pojišťovacího trhu.

Pro šéfa Generali České pojišťovny Romana Juráše byl letošní rok "asi nejtěžší, jaký jsme kdy zažili."

Banky a pojišťovny mají být součástí klíčových reforem, píše v komentáři pro HN výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

S úvěry pomůžeme. Nečekáme, že lidé budou mít problémy splácet, říká člen představenstva skupiny ČSOB Jan Sadil.

Nejvýhodnější účty nabízejí menší bankovní domy, vychází to z jejich cenového srovnání v rámci soutěže Nej banka.

2. místo

Air Bank
Karta v aplikaci před výrobou karty

Při zřízení nové platební karty museli klienti dříve čekat, než jim přijde poštou. To platilo i v případech, když k platbám chtěli používat mobil.

U Air Bank už je čekání minulostí, její zákazníci mohou mobilem začít platit okamžitě od zažádání o kartu. Stačí jim k tomu chytrý telefon, který podporuje funkci placení. Banka novinku nabízí od loňského listopadu. Služby mohou klienti využít, nejen když si žádají o zcela novou kartu, ale také když potřebují vydat kartu náhradní. Služba je pro všechny zákazníky zdarma.

Digitální platební karta fungující dříve než ta fyzická začíná být trendem i u jiných bank či finančních start-upů. Některé z nich dokonce už fyzickou kartu ani neposílají a zákazník si tak vystačí s virtuální.

Air Bank nabízí svou aplikaci My Air, pomocí které mohou lidé vyřídit drtivou většinu svých požadavků, už dlouhou dobu. Firma aplikaci průběžně vylepšuje. V nejnovější verzi si zákazníci mohou třeba přizpůsobit, jaká čísla o svých financích uvidí na obrazovce po přihlášení. Samozřejmostí jsou pak mobilní platby přes Apple či Google Pay. Zákazníci mohou využít také placení chytrými hodinkami.

3. místo

ČSOB
On-line přepis mluvené řeči

V Česku žije až půl milionu osob s postižením sluchu, pro které byla donedávna velkou překážkou třeba i obyčejná návštěva pobočky, když si potřebovali vyřídit své finanční záležitosti. To se rozhodla změnit ČSOB se službou eScribe, která zajišťuje on-line přepis řeči, což je nejpřirozenější způsob, jak mohou lidé se sluchovým handicapem komunikovat se svým okolím.

V březnu dokončila banka instalaci služby eScribe na všech pobočkách. Celý proces je přitom velmi jednoduchý: klient požádá pracovníka pobočky o přepis mluvené řeči. Ten se telefonicky spojí s přepisovatelem a jednání může začít.

Kromě poboček nabízí ČSOB službu eScribe jako jediná banka v Česku prostřednictvím webu, kde se klient spojí s informačním centrem bez nutnosti instalovat si a zprovozňovat speciální aplikace.

Význam této jednoduché a inovativní služby se naplno prokázal v průběhu mimořádné situace způsobené koronavirovou epidemií, kdy banka zaznamenala více než dvojnásobné využívání služby informační linky v porovnání se srovnatelným obdobím roku 2019. Došlo rovněž k prodloužení délky hovorů.