Vítěz

Pillow pojišťovna
PILLOW pojištění vozidla

Pojištění vozidel od motorek po autobusy s jednoduchými podmínkami a cenou podle ujetých kilometrů od pojišťovny Pillow zvítězilo v hlasování čtenářů v kategorii inovátor.

Pillow pojištění

◼ Cena podle ujetých kilometrů, kdy klient zná i cenu za jeden kilometr.
◼ Srozumitelné pojistné podmínky na 10 stran.

Své potenciální klienty láká Pillow hlavně na minimalistickou smlouvu s podmínkami, které mají dohromady deset stran. Standardem na trhu pojišťovnictví je přitom i pětkrát víc.

"Abychom vytvořili nejlepší pojištění vozidel, museli jsme − bez nadsázky − vytvořit celou novou pojišťovnu, která bude od svých základů digitální a férovost a jednoduchost bude mít ve své DNA," popisuje spoluzakladatel projektu Martin Podávka. A dodává, že důkazem úspěchu je i růst počtu klientů.

"Jen v tomto roce počet pojištěných vozidel ztrojnásobíme, a stali jsme se tak nejrychleji rostoucí pojišťovnou v Česku," říká Podávka. Pojišťovna má teď téměř 17 600 aktivních pojistníků.

Její klienti platí za pojištění podle ujetých kilometrů, zákazník zná cenu za jeden ujetý kilometr od začátku.

Pillow pojišťovna poukazuje i na nulovou spoluúčast klientů při škodě následkem přírodních katastrof, krádeže či střetu se zvířetem.

V případě, že klient nebude spokojen, může ukončit pojistku ke každé splátce, a to dva týdny předem. Ostatní pojišťovny přitom zpravidla od zákazníků požadují ukončení zhruba šest týdnů před splátkou.

K pojištěnému vozidlu navíc při sjednání nemusí zaměstnanec pojišťovny osobně chodit. Vzdálená prohlídka probíhá přes mobilní aplikaci.

Všechny potřebné informace zákazníci mají ve svém e-mailu či po přihlášení v klientské zóně.

Podle Martina Podávky, který je spoluzakladatelem projektu a dnes na něj dohlíží z pozice člena představenstva, chce firma v budoucnu webový portál a mobilní aplikaci dále vylepšovat. Správa pojištění má být ještě jednodušší.

"Chceme, aby jakoukoliv změnu v pojištění mohl udělat klient na několik kliknutí," komentuje vývoj Podávka.

Pojišťovací inovátor je samostatnou kategorií výzkumu Nejlepší pojišťovna. Cílem je představit široké veřejnosti zajímavé novinky v nabídce pojišťovacích domů. Inovativnost nominací posuzoval nejprve advisory board výzkumu a poté veřejnost sama prostřednictvím on-line hlasování.

Nominovány do této kategorie mohly být všechny pojišťovny nebo pobočky zahraničních pojišťoven, které působí na českém trhu na základě platné licence ČNB.

DÁLE SI PŘEČTĚTE

Kriz nás zasáhne se zpožděním, říká v rozhovoru pro HN šéf České podnikatelské pojišťovny Jaroslav Besperát.

Podle generálního ředitele Kooperativy Martina Diviše pandemie koronaviru urychlila digitalizaci pojišťovacího trhu.

Pro šéfa Generali České pojišťovny Romana Juráše byl letošní rok "asi nejtěžší, jaký jsme kdy zažili."

Banky a pojišťovny mají být součástí klíčových reforem, píše v komentáři pro HN výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

S úvěry pomůžeme. Nečekáme, že lidé budou mít problémy splácet, říká člen představenstva skupiny ČSOB Jan Sadil.

Nejvýhodnější účty nabízejí menší bankovní domy, vychází to z jejich cenového srovnání v rámci soutěže Nej banka.

2. místo

Generali Česká pojišťovna
Chatbot Leo

Stále populárnější chatboti, tedy počítače komunikující s klientem v psané formě pomocí krátkých zpráv, míří i do pojišťovnictví. Generali Česká pojišťovna svého robota Lea využívá při sběru dokumentů od svých klientů.

Zákazník obdrží nejprve zprávu s odkazem, přes který může dokumenty k pojistné události přímo odeslat. Poslat může třeba fotografie z galerie svého telefonu. Umělá inteligence klienta provádí srozumitelně celým procesem tak, aby věděl, co vše má ke škodě doložit. To významným způsobem zjednodušuje celý proces likvidace a ve finále ho také výrazně zrychluje.

S Leem se mohou setkat klienti pojišťovny při likvidaci škod na vozidlech, majetku, u pojištění domácích mazlíčků i při pojištění odpovědnosti.

K chatbotovi se navíc mohou zákazníci vrátit i později, nemusí vše odeslat v jeden okamžik. Odkaz, který Generali Česká pojišťovna pošle, je platný po dobu jednoho týdne od první komunikace s robotem.

Chatboti ukázali v době pandemie, že mohou pomoci s vyřizováním velkého množství požadavků zákazníků. Firmy tak zpracují více požadavků od zákazníků.

3. místo

ČSOB Pojišťovna
Rento

Při vážném zranění řidiče po nehodě vyplácí ČSOB Pojišťovna doživotně poškozenému každoměsíční rentu v částkách od sedmi do dvaapadesáti tisíc korun.

Posíláním měsíční renty namísto jednorázového odškodnění se ČSOB Pojišťovna liší od své konkurence. Pojištění kryje trvalé následky při zranění nebo smrt následkem úrazu.

Nárok na výplatu renty vzniká při vážném zranění, jako například při ztrátě ruky v zápěstí, ztrátě nohy nad kolenem či kombinací více menších zranění. V případě méně závažných poranění řidičů ČSOB Pojišťovna odškodňuje jednorázově, a to až ve výši 600 tisíc korun podle zvolené varianty pojištění.

Pojištění platí i v případě, že klient řídí služební nebo půjčené vozidlo. Výše měsíční renty závisí na sjednané variantě a věku zraněného řidiče v době nehody.

Například pětačtyřicetiletý řidič by v prostředním balíčku Standard dostával v případě vážného úrazu doživotní rentu 25 tisíc korun. Ročně ho bude stát pojištění 2108 korun.

Využít produkt mohou i třeba řidiči nákladních kamionů, kteří za něj ročně zaplatí 3784 korun.