V den, kdy počet mrtvých přesáhl 1500 a Česko mělo nejvíc nových případů covidu-19 na světě, sdílel předseda vlády Andrej Babiš na sociálních sítích mrkvový cupcake. Těžko říci, co tím chtěl vyjádřit. Možná šlo o projev, kterému se v psychologii říká popření. Je to obranný mechanismus, kdy dotyčný nechce uznat nebo vnímat nějakou frustrující skutečnost, takže před ní zavře oči. Další možností ovšem je, že nás marketingový tým premiéra chce přesvědčit, že jeho svědomí je zcela čisté, takže si klidně může dát cukrovinku, aby měl dost energie k dalšímu statečnému boji za naše blaho a životy. Tváří v tvář realitě to samozřejmě vypadá jako drzost. Ale můžeme si být jisti, že v projekčních kancelářích chodovských inženýrů lidských duší už vzniká propracovaný systém "vysvětlení", proč za průšvih nemůže premiér, ale všichni okolo. Pojdme si katalog výmluv předběžně projít, abychom byli připraveni.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

jp.straka 21.10.2020 00:13
Děkuji za trefnou a přiléhavou analýzu, která na rozdíl od jiných komentářů zdůrazňujících pokles podpory ANO nesklouzává k přehnanému optimisnu. Jeden z avizovaných pěti bodů (a možná všechny) se nepochybně dříve nebo později objeví, Prchalův marketingový tým určitě nebude zahálet. A nepochybujme, že česká společnost to slupne i s navijákem...
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru