V křesle generálního ředitele Mastercard pro Česko a Slovensko Michal Čarný seděl právě půl roku, když v Česku propukl koronavirus. Platební karty se značkou této společnosti jsou mezi Čechy nejrozšířenější, a Čarný tak mohl sledovat, jak rychle pandemie mění nákupní chování lidí a firem. Podle něho na platby kartou přešli mnozí z dřívějších jednoznačných vyznavačů hotovosti, čím dál víc se kvůli omezení kontaktu s terminálem začalo platit mobilem a na e-shopech si zvykají nakupovat i ti, kteří se jim dříve vyhýbali. Čarný říká, že trend neodezněl ani po znovuotevření ekonomiky. "Rostoucí zájem o bezhotovostní nákupy pokračuje. Ve vnímání digitálních plateb v e-shopech a v kamenných obchodech jsme se během koronavirové pandemie dostali o tři roky vpřed," tvrdí Čarný.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru