Japonská železniční společnost JR Central včera předvedla testovací jízdu nového rychlovlaku, který funguje na principu magnetické levitace. Díky technologii nazvané SCMAGLEV (Superconducting Maglev) dosáhne rychlosti až 500 kilometrů v hodině, což je skoro dvojnásobek rychlosti, jaké dosahují nynější modely rychlovlaků šinkansen. Souprava bude po dokončení výstavby trati jezdit mezi městy Tokio a Ósaka. První část projektu, spojující Tokio a Nagoju, by měla být uvedena do provozu v roce 2027. Vzdálenost 286 kilometrů by nový rychlovlak měl překonat za 40 minut místo stávající hodiny a půl. Testuje se už od srpna, a to na testovací dráze v centrálním Japonsku. Vlaky se pohybují na magnetickém polštáři, zhruba 86 procent trati vede pod zemí. "Na plánované trati je mnoho tunelů, proto jsme interiér vlaků zesvětlili a zlepšili pohodlí," uvedl zástupce železniční firmy. V roce 2045 by měly tyto rychlovlaky spojit i Tokio a Ósaku.

Souprava bude po dokončení výstavby trati jezdit mezi městy Tokio a Ósaka.
Souprava bude po dokončení výstavby trati jezdit mezi městy Tokio a Ósaka.
Foto: Reuters
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru