Nástup pandemie koronaviru vyvolal obavu z hotovosti. Z Číny v únoru přicházely zprávy, jak centrální banka stahuje použité bankovky a sterilizuje je či nahrazuje novými. V některých provinciích se platidla z nemocnic, tržišť, kde se prodávalo čerstvé maso, či z autobusů okamžitě likvidovala. Varování, že platidla ve fyzické podobě mohou zvyšovat rizika přenosu nové a v tu chvíli skoro neznámé nemoci, veřejnost oslovila. Už proto, že každý má hluboko v sobě, většinou od dětských let, zakódovánu ostražitost k tomu, co se v bankovkách může skrývat. Ta je samozřejmě oprávněná, výsledky výzkumů ukazujících, kolika rukama typická papírová bankovka projde, s čím se přitom setká a kolik stovek druhů choroboplodných zárodků na ní může přežívat, nejsou vhodným čtením k obědu.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru