Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zvýšil čtvrtletní zisk meziročně o 11 procent na 1,5 miliardy dolarů (téměř 35 miliard Kč). Firma těžila z oživení poptávky v Číně, kde tržby stouply o šest procent. Internetový prodej vzrostl o 82 procent, protože koronavirová krize podpořila zájem spotřebitelů o tento způsob nakupování. Zisk na akcii se v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, zvýšil na 95 centů z 86 centů před rokem. Analytici jej přitom odhadovali pouze na 47 centů. Celkové tržby se snížily o 0,6 procenta na 10,6 miliardy dolarů, zatímco trh očekával jejich propad na 9,15 miliardy dolarů. Hospodářský výsledek Nike se v prvním finančním čtvrtletí výrazně zlepšil oproti předchozím třem měsícům, v nichž firma v důsledku koronavirové krize prodělala 790 milionů dolarů. Akcie firmy si na frankfurtské burze krátce po zahájení obchodování připisovaly zhruba 15 procent.

Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike.
Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike.
Foto: Reuters
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru