Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zvýšil čtvrtletní zisk meziročně o 11 procent na 1,5 miliardy dolarů (téměř 35 miliard Kč). Firma těžila z oživení poptávky v Číně, kde tržby stouply o šest procent. Internetový prodej vzrostl o 82 procent, protože koronavirová krize podpořila zájem spotřebitelů o tento způsob nakupování. Zisk na akcii se v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, zvýšil na 95 centů z 86 centů před rokem. Analytici jej přitom odhadovali pouze na 47 centů. Celkové tržby se snížily o 0,6 procenta na 10,6 miliardy dolarů, zatímco trh očekával jejich propad na 9,15 miliardy dolarů. Hospodářský výsledek Nike se v prvním finančním čtvrtletí výrazně zlepšil oproti předchozím třem měsícům, v nichž firma v důsledku koronavirové krize prodělala 790 milionů dolarů. Akcie firmy si na frankfurtské burze krátce po zahájení obchodování připisovaly zhruba 15 procent.

Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru