Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zvýšil čtvrtletní zisk meziročně o 11 procent na 1,5 miliardy dolarů (téměř 35 miliard Kč). Firma těžila z oživení poptávky v Číně, kde tržby stouply o šest procent. Internetový prodej vzrostl o 82 procent, protože koronavirová krize podpořila zájem spotřebitelů o tento způsob nakupování. Zisk na akcii se v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, zvýšil na 95 centů z 86 centů před rokem. Analytici jej přitom odhadovali pouze na 47 centů. Celkové tržby se snížily o 0,6 procenta na 10,6 miliardy dolarů, zatímco trh očekával jejich propad na 9,15 miliardy dolarů. Hospodářský výsledek Nike se v prvním finančním čtvrtletí výrazně zlepšil oproti předchozím třem měsícům, v nichž firma v důsledku koronavirové krize prodělala 790 milionů dolarů. Akcie firmy si na frankfurtské burze krátce po zahájení obchodování připisovaly zhruba 15 procent.

Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike.
Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike.
Foto: Reuters
Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru