Omlouváme se za zpoždění vlaku, slýchává z nádražního rozhlasu denně řada cestujících na tuzemské železnici. V létě ji navíc postihla série několika nehod, naposledy minulou středu, kdy se na nádraží v Kdyni na Domažlicku srazil osobní vlak s technickým vozidlem.

"Pracujeme se sítí, která byla postavena na úplně jiný počet spojů, který je dnes násobně vyšší," přiznává šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Slibuje ale zlepšení: po letech diskusí a plánů chce za pět let začít nové vysokorychlostní tratě stavět, teď začíná řešit územní řízení pro první úseky. Do tří let chce mít jasno, jak je Češi zaplatí.

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) pro HN uvedl, že by chtěl pro financování českých rychlotratí využít evropské peníze z nejrůznějších dotačních programů.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.