Omlouváme se za zpoždění vlaku, slýchává z nádražního rozhlasu denně řada cestujících na tuzemské železnici. V létě ji navíc postihla série několika nehod, naposledy minulou středu, kdy se na nádraží v Kdyni na Domažlicku srazil osobní vlak s technickým vozidlem.

"Pracujeme se sítí, která byla postavena na úplně jiný počet spojů, který je dnes násobně vyšší," přiznává šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Slibuje ale zlepšení: po letech diskusí a plánů chce za pět let začít nové vysokorychlostní tratě stavět, teď začíná řešit územní řízení pro první úseky. Do tří let chce mít jasno, jak je Češi zaplatí.

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) pro HN uvedl, že by chtěl pro financování českých rychlotratí využít evropské peníze z nejrůznějších dotačních programů.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.