Trdlo není trdelník ani jahodové pokušení. Soud řeší, kdo smí hit turistů prodávat
Špatné časy: Petra Bočka netrápí jen nekalá konkurence, ale také ztráta více než 80 procent tržeb kvůli koronaviru a chybějícím turistům, kteří jsou jeho hlavní zákazníci. autor: HN – Lukáš Oujeský
Trdlo, nebo trdelník? Pro řadu lidí je to to samé. Trubička z těsta, která se před zraky zákazníků peče na speciálním grilu. Především na turisty hojně navštěvovaných místech se začala prodávat na počátku tisíciletí a často nese přídomek staročeské či staročeský. Jenže zatímco trdelník je obecný název výrobku, který přišel původně z Rumunska, k nám ze Slovenska, trdlo si nechal jako ochrannou známku zaregistrovat podnikatel Petr Boček, který sám trdlo prodává. O jím zaregistrovaný název se nyní vede boj před soudy, které řeší, kdo jej může používat.
Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká
90
% článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity. Sedmičku si můžete objednat zde.
Víte, že...
můžete hodnotit každý článek? Zaujal vás? Nebo byste mu něco vytknuli? Byl krátký, nebo nepřinášel nic nového? Na konci každého článku najdete hodnotící tlačítka.
souhrn zajímavých komentářů, technologických zpráv nebo investičních informací naleznete v našich newsletterech, které pro vás připravují editoři a vedoucí rubrik?