To, že druhé čtvrtletí přinese největší pokles české ekonomiky v poválečné historii, bylo zřejmé dřív, než začalo. Vraťme se do poloviny března. Tehdy kvůli šíření nákazy novým typem koronaviru ve všech třech závodech zastavila výrobu Škoda Auto a další výrobci se přidali. Bezprostředně po Škodě oznámili zastavení výroby v kolínském TPCA a nakonec pásy zastavilo i nošovické Hyundai, kde se odchodu domů z obavy o své zdraví dožadovali sami zaměstnanci. Vylidnily se též výrobní haly českého Iveca ve Vysokém Mýtě. Logicky se museli přidat i dodavatelé dílů. Celý sektor automotive, páteř českého průmyslu, upadl v dubnu do mimořádného spánku, který v řadě továren pokračoval i po část května. A ani potom se výrobní pásy nerozjely na maximální rychlost. Že tedy průmysl zažije přímo strašidelné jaro, bylo předem dané.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se