Čínské automobilové společnosti Geely Automobile Holdings klesl v pololetí čistý zisk o 43 procent na 2,3 miliardy jüanů (zhruba 7,3 miliardy Kč). Firma, jež má podíly v evropských značkách Volvo a Daimler, uvedla, že k propadu zisku přispěl pokles prodeje v Číně − největším automobilovém trhu světa. Geely v pololetí prodala 503 446 vozů, což je o 19 procent méně než ve stejném období loni. Tržby meziročně klesly o 23 procent na 36,82 miliardy jüanů (116,9 miliardy Kč). Výrobce aut zároveň snížil výhled prodeje na letošní rok o šest procent na 1,32 milionu vozů, což znamená ve srovnání s minulým rokem pokles o tři procenta. Prodej aut v Číně se už čtyři měsíce v řadě zvyšuje, a vzpamatovává se tak z propadu způsobeného koronavirem. V červenci prodej meziročně vzrostl o 16,4 procenta na 2,11 milionu aut. Od začátku roku se ale prodej ve srovnání se stejným obdobím loni o 12,7 procenta snížil a dosáhl 12,37 milionu vozů.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru