Počet automobilových dealerů na českém trhu navzdory propadu prodejů aut kvůli koronaviru neklesá, naopak firmy oznamují otevírání nových showroomů. V posledních měsících otevřely nová autocentra třeba značky Lexus, Volvo, Hyundai nebo Kia. Prodej nových osobních aut v Česku se přitom za sedm měsíců letošního roku kvůli pandemii snížil o 23,6 procenta na 114 799 vozů. Za celý rok odhadují prodejci pokles o 20 až 25 procent.

Rozhodování o přípravě a pak samotné vybudování nového autocentra se podle automobilového experta EY Petra Knapa děje v řádu let, takže se nyní otevírají prodejny, které byly naplánovány dávno před začátkem pandemie. "U některých značek pak zvyšování počtu prodejních a servisních míst souvisí i s omezenými kapacitami servisů a musí reagovat na předchozí prodejně velmi úspěšné roky. Do budoucna lze očekávat konsolidaci vlastnictví showroomů a zvyšování objemu výkonů a efektivity jejich fungování," dodal.

Nejrozsáhlejší dealerská síť, kterou má domácí Škoda Auto, funguje podle mluvčího podniku Pavla Jíny beze změn. "I přes nepříznivé dopady pandemie koronaviru je síť našich autorizovaných partnerů stabilní. V současné době je zákazníkům k dispozici 179 autorizovaných prodejních míst a 226 servisních partnerů," řekl.

Japonská prémiová značka Lexus otevřela v červenci nový showroom v Průhonicích u Prahy. Čtvrté tuzemské centrum značky na ploše 340 metrů čtverečních patří k nejmodernějším v Evropě. Je součástí čestlického areálu Toyota Tsusho.

Mateřská Toyota na jaře také otevřela prostřednictvím partnera Autobond nové prodejní místo v Šumperku. "Letošní prodeje Lexusu dokazují, že značku navzdory koronavirové krizi objevuje stále více lidí," uvedl jednatel Lexus Tsusho Průhonice Pavel Vávra.

Společnost Auto Palace minulý týden otevřela zcela nové pražské prodejní a servisní centrum značky Volvo na ploše 2200 metrů čtverečních v pražských Vysočanech za 160 milionů korun.

"Právě nyní přichází vhodný čas dále rozšiřovat naše teritoria působení v České republice s cílem být jedničkou na tomto trhu v poskytování služeb v oblasti mobility," uvedl generální ředitel Auto Palace Radek Donner.

Na konci června zase otevřela společnost Louwman Motor v Příbrami 45. dealerské místo značky Hyundai. Je jediným prodejním místem Hyundai v příbramském regionu a kromě prodeje nabízí také komplexní servisní služby. V blízké době se navíc dočká plnohodnotné standardizace pro prodej a servis elektromobilů. Příprava nového prodejního místa byla rekordně rychlá. Přestože standardní doba je zhruba půl roku, v Příbrami bylo hotovo za tři měsíce.

Kia se v první polovině roku zaměřila na modernizaci své prodejní sítě. Na jaře otevřela tři modernizované autosalony v novém globálním designovém konceptu Red Cube a zvýšila jejich celkový počet v Česku na 11.