Koronavirová pandemie si ve druhém čtvrtletí vybírala svou daň i u velkých a silných firem. U německého leteckého dopravce Lufthansa ani výrazné snižování nákladů nezabránilo pádu hrubého zisku do záporných čísel. Příjmy se firmě v tomto období snížily o 80 procent a upravený EBIT klesl na minus 1,7 miliardy eur. Tahounem však zůstávaly nákladní doprava a logistika a většinu příjmů vydělaly skupině firmy Lufthansa Cargo a Lufthansa Technik.

Divize logistiky těžila ze stabilní poptávky po přepravě nákladu. Z trhu totiž kvůli propadu osobní letecké přepravy zmizela velká část kapacity pro převážení nákladů formou přikládky v nákladních prostorech osobních letadel. Upravený EBIT společnosti Lufthansa Cargo díky tomu vzrostl na 299 milionů eur, zatímco ve stejném období předchozího roku dosahoval záporných čísel –minus devíti milionů eur.

Provozní náklady skupina snížila o 59 procent, a to zejména zavedením krátkodobé práce pro velkou část zaměstnanců a zrušením řady nepodstatných výdajů. Tato opatření však kompenzovala pokles tržeb jen částečně.

Lufthansa očekává, že se poptávka po letecké dopravě vrátí na předkrizovou úroveň nejdříve v roce 2024. Přijala proto komplexní restrukturalizační program ReNew, který plánuje snížit počet pracovních míst o 22 tisíc. Firma se rovněž zbaví nejméně stovky letadel. Přesto by měla přepravní kapacita v roce 2024 odpovídat nabídce z loňského roku, což má být umožněno zvýšením produktivity o 15 procent. Zmenší se také velikost výkonných a správních rad ve skupině a počet vedoucích pracovníků ve skupině by měl být snížen o 20 procent.

V současnosti má skupina Lufthansa 129 400 zaměstnanců, což je o 8300 méně než ve stejném období loňského roku.

Související