Letos 19. září bude malé půlkulaté výročí poslední velké události v novodobých dějinách veřejných pražských staveb. V ten den byla v roce 2015 sobota. Lehce po 15. hodině vyjel z tunelu Blanka na Letné starý Fiat Panda. Ještě než stačil řidič zastavit na semaforech, vyřítil se na něj za mohutného jásání a tleskání dav, který vůz zcela obklíčil. Novináři začali do pootevřeného okénka strkat diktafony a jeden přes druhého křičeli své otázky, někteří si také přes čelní sklo oněmělého šoféra se spolujezdkyní fotili. Pár ve staré Pandě se stal slavným, protože jako první projel tunelem, jednou z nejproblémovějších, nejprodraženějších, nejodkládanějších, ale také dosud posledních velkých staveb, které se pražskému magistrátu podařilo dokončit. Tak trochu symbolicky se v něm první zimu spustily od stropu až metrové rampouchy. Symbolicky proto, že v té době výstavba v Praze zamrzla.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.