Na světové výstavě v New Yorku 1939 lidé nahlíželi do budoucnosti. Společnost General Motors postavila v pavilonu Futurama obří model budoucích velkoměst a dálnic překračujících jezera i pohoří. Diváci se pomocí pohyblivého jeviště vznášeli nad ním a obdivovali vizi, v jejímž jádru stála poloautomaticky řízená auta. Doprava budoucnosti byla postavena na čtyřech principech: bezpečnost, pohodlí, rychlost a hospodárnost. Trvalo dalších 80 let, než se tyto principy začaly v automobilovém průmyslu skutečně potkávat.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Tomáš Jurka 09.08.2020 10:46
Co je to prosím za tvrzení, že Waymo vede s 32 miliony kilometrů? Na silnici už je milion Tesel a každá z nich posílá data při každé jízdě a například když systém neumí rozhodnout nebo když řidič zasáhne do systému, pošle data do centrály. Takto mají už téměř 10 miliard (!) kilometrů a tato data mají daleko větší hodnotu. O řád více než Waymo. A zadarmo. A tento náskok bude jen stoupat, protože Tesla meziročně vyrobí stabilně kolem 30-50% více vozidel. A problem názvu autopilota? Co říká Wikipedie? "An autopilot is a system used to control the trajectory of an aircraft, marine craft or spacecraft without requiring constant manual control by a human operator. Autopilot does not replace human operators. " Tesla díky masivnímu sběru dat a vlastnímu návrhu a výrobě počítače na zpracování těchto dat bude první firma s masivně rozšířeným lvl4/5.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru