Několik let čelil Facebook kritice, že nemaže rasistické nebo násilné příspěvky některých svých uživatelů. Tlak vyvrcholil v uplynulých týdnech, kdy v reakci na smrt Afroameričana George Floyda a hnutí Black Lives Matter stovky světových firem včetně velkých značek typu Coca-Cola, Adidas nebo Volkswagen zrušily reklamní kampaně na této sociální síti. Mezi nimi byl i přímý konkurent Facebooku, komunikační služba Viber. Ta vedle bojkotu inzerce zároveň odstranila veškerý obsah Facebooku ze své aplikace.

Podle výkonného ředitele Viberu Djamela Agaouy se Viber k tomuto kroku rozhodl, jelikož nečinnost Facebooku začala vadit jeho uživatelům i zaměstnancům. "Cítí se dotčeni, když slyší, že známá sociální síť nepřijímá společenskou odpovědnost. Když nebudeme mít my jako provozovatelé komunikačních služeb společenskou odpovědnost, kdo bude? Nejsme aktivisté nebo politici, ale máme svoji roli ve společnosti. Nemůžeme být službou, kde se násilnosti a nelegální aktivity šíří bez kontroly," říká pro HN Agaoua.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se