Když Číňané před 15 lety předvedli první modely osobních aut pro vyspělé trhy, málokdo je bral vážně. Vozy navíc pohořely v mnoha bezpečnostních testech. Jenže časy se mění. Číňané se poučili a kvalitu aut zvedli. Západní firmy, které působí na jejich trhu, se s nimi musely podělit o svoje know-how, a Číňané teď zahajují druhou exportní ofenzivu do vyspělých zemí. Vzhledem k napjaté celní válce se Spojenými státy se zaměřují hlavně na Evropu. Jde jim přitom nejen o vývoz, ale také o výrobu na starém kontinentu, kde vlastní švédské Volvo, britské MG nebo italského výrobce pneumatik Pirelli. Jsou také největším jednotlivým akcionářem německého Daimleru. A rozhodně to není jejich poslední slovo.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru