Po necelých pěti letech končí éra Bernharda Maiera v mladoboleslavské Škodě Auto. Firma ve čtvrtek oznámila, že Maier na konci července předčasně skončí ve funkci šéfa automobilky.
Následkem této změny může být ztráta silného postavení Škody v koncernu Volkswagen, který je největším světovým výrobcem aut. To by mohlo mít dopad na celou českou ekonomiku, pro kterou hraje výroba aut klíčovou roli. Škoda je největší český exportér, patří k největším zaměstnavatelům a jsou na ní závislé stovky dalších podniků.
Maierovo působení mnozí označují za zlaté roky 125leté historie značky − automobilka během nich překonala takřka všechny prodejní i hospodářské rekordy. Oficiální důvody jeho odchodu Škoda ani koncern neuvádí. Podle neoficiálních informací mohou být důvody dva: nejasná strategie Škody pro příští těžké roky a především pak mocenské boje a rošády, které v posledních týdnech probíhají na nejvyšších manažerských postech koncernu.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru