Po necelých pěti letech končí éra Bernharda Maiera v mladoboleslavské Škodě Auto. Firma ve čtvrtek oznámila, že Maier na konci července předčasně skončí ve funkci šéfa automobilky.
Následkem této změny může být ztráta silného postavení Škody v koncernu Volkswagen, který je největším světovým výrobcem aut. To by mohlo mít dopad na celou českou ekonomiku, pro kterou hraje výroba aut klíčovou roli. Škoda je největší český exportér, patří k největším zaměstnavatelům a jsou na ní závislé stovky dalších podniků.
Maierovo působení mnozí označují za zlaté roky 125leté historie značky − automobilka během nich překonala takřka všechny prodejní i hospodářské rekordy. Oficiální důvody jeho odchodu Škoda ani koncern neuvádí. Podle neoficiálních informací mohou být důvody dva: nejasná strategie Škody pro příští těžké roky a především pak mocenské boje a rošády, které v posledních týdnech probíhají na nejvyšších manažerských postech koncernu.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru