V této hodině žák porovná základní znaky jednotlivých taxonů (skupin) výtrusných, nahosemenných a krytosemenných rostlin. Když si ředitel základní školy v pražských Klánovicích Michal Černý přečetl plán jednoho z učitelů, co se mají učit sedmáci v přírodopisu, rozhodl se zakročit.

Domluvil se s učiteli, že během letní přípravy na další školní rok proškrtají své vzdělávací programy a nechají jen to nejdůležitější. Tyto plány si vytváří každý učitel pro svůj předmět sám. "Zjistil jsem, že v některých předmětech se mají děti učit šílené věci," říká Černý, který sám vyučuje matematiku a zároveň předsedá Asociaci ředitelů základních škol.

Podle odborníků během krize způsobené koronavirem vyplulo na povrch, kolik zbytečných věcí se děti učí. Školy byly během krize zavřené a výuka probíhala na dálku. Učitelé tak museli přemýšlet nad tím, co vypustit a co dětem předat on-line. A to jim otevřelo oči.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se