Pandemie koronaviru na několik týdnů zmrazila výrobu i prodeje nových vozů v Evropě. Způsobila tím obrovské finanční ztráty výrobcům aut a dílů, kteří nyní vymýšlí způsoby, jak osekat náklady a ušetřit až miliardové částky. Škrty se dotknou i pracovních míst. Některé automobilky se už nyní chystají hromadně propouštět, o práci může v Evropě přijít až několik stovek tisíc lidí.
"Výhoda Evropy doposud je, že zde do velké míry zafungoval kurzarbeit a firmy díky němu nepropouštěly," říká Petr Knap, vedoucí oddělení pro automobilový sektor v poradenské firmě EY. "Tato podpora ve formě státního příspěvku na mzdy zaměstnancům však jednou skončí a v následujících měsících pak může přijít větší vlna propouštění," doplňuje.
Hromadné propouštění již oznámila francouzská automobilka Renault, která se zbaví zhruba 15 tisíc lidí, tedy necelých deseti procent svých zaměstnanců. Omezí také výrobu a soustředí se na ziskovější modely. V příštích třech letech díky tomu ušetří v přepočtu téměř 54 miliard korun.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Sedmička HN
Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběruByznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru