Všichni velcí investoři ve stavebnictví začínají kvůli dopadům koronaviru přehodnocovat svoje plány. To bude mít v příštích dvou letech na stavebnictví zásadní dopad, a to jak v pozemním, tak i v dopravním stavitelství. "Za Skansku mohu jednoznačně říct, že my do žádné cenové války nepůjdeme. Určitě nebudeme dávat ceny, které by nepokrývaly náklady a dostatečnou marži," říká v rozhovoru HN Michal Jurka, prezident Skanska Central Europe.
HN: V čem koronavirus nejvíce ovlivnil stavebnictví?
Ta horká fáze byla několik týdnů extrémní. Stavební práce sice většinou pokračovaly, my jsme třeba na D1 kvůli bezpečnosti svých lidí některé projekty i posílili. Jinak se ale na dva měsíce ostatní zastavilo − stavební řízení, povolování staveb, projektování. Významným investorům se skokově změnily priority. Jak ti soukromí, tak ti veřejní začínají přehodnocovat svoje plány. Dopad těchto změn bude v příštích dvou letech zásadní.
HN: Stát slíbil, že dá letos na investicích do dopravní infrastruktury 113 miliard. V oboru si ale dlouhodobě stěžujete na nedostatek lidí. Jste schopni to prostavět?
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Sedmička HN
Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběruByznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru