Evropské automobilky a jejich dodavatelé varují, že vlivem koronaviru hrozí klíčovému odvětví evropské ekonomiky ještě hlubší krize, než byla ta před více než deseti lety po pádu Lehman Brothers. V dubnu se v celé Evropské unii prodalo jen něco málo přes čtvrt milionu vozů, meziročně téměř o osmdesát procent méně. Nelehké budou i následující měsíce. Volkswagen, PSA, Ford, Daimler či Ferrari proto společně vyzvaly Evropskou komisi, aby přišla s masivní podporou, která pomůže výrobu a prodeje aut nastartovat.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Kamil Procházka 29.05.2020 08:20
Je velmi smutné, že automobilky, které každoročně hlásí miliardové zisky, žádají nyní vlády o podporu jejich firem. Je samozřejmě třeba, aby náhodou někteří nepřišli o své bonusy...
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru