Zatím poslední fázi rozvolňování opatření proti šíření koronaviru ilustrovaly i fotografie a videa dlouhých front před otáčivými dveřmi obchodních domů Ikea. Češi se na moment, až budou moci nakoupit nábytek, očividně těšili. V minulém týdnu přišlo do čtyř prodejen Ikey v Česku nakupovat více než 135 tisíc lidí. Meziročně šlo o výrazný nárůst. "V největším obchodním domě Ikea na Černém Mostě až o 28 procent," říká mluvčí firmy Petr Šašek. A podle něj nebyly vtipy o tom, že lidem "došel" nábytek, tak daleko od pravdy. "Nejvíce se prodávají kuchyně, ložnice, bytové doplňky a letní nábytek," popisuje.

Navýšení návštěvnosti zaznamenalo i jedno z největších nákupních center v Česku, ostravský Avion Shopping Park. V pondělí 11. května, kdy centrum otevřelo téměř po dvou měsících v plné síle, přišlo o 11 procent lidí více než loni. "Nejsilnější byla zatím sobota, kdy nákupní galerii navštívilo více než 23 tisíc návštěvníků," uvádí Renata Mánková, marketingová manažerka Avion Shopping Parku.

Podle Jana Kubíčka, předsedy českého výboru Mezinárodní asociace nákupních center, jež komunikuje s většinou z více než 100 obchodních center v tuzemsku, je zvýšená návštěvnost výjimkou. "V průměru byla minulý týden návštěvnost na 60 až 80 procentech oproti běžnému období. Lidem nejsou příjemná hygienická opatření, jsou omezené odpočinkové zóny a nefungují ani gastronomické zóny, což je jeden z důvodů pro návštěvu center," vyjmenovává, proč je většina center poloprázdná.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru