Kdo je absolutní digitální antitalent, čeká na něj v internetovém světě spousta pastí, říká třiačtyřicetiletý David Špinar, který vede internetovou skupinu Miton. Ta stojí za takovými projekty jako Slevomat, Bonami, Driveto nebo Heureka. Jeho vzkaz míří k těm, kteří nově vstoupili nebo vstupují do e-commerce. "Doporučil bych jim s někým spolupracovat," dodává muž, který patří k ikonám zdejších webové scény a v letech 2014 až 2016 působil na pozici obchodního ředitele tuzemské pobočky Googlu.

Na mysli má buď některou z digitálních agentur, nebo freelancery. Zatímco hodina práce agentury vyjde na dva tisíce korun a víc, najmout si nezávislého experta je o něco levnější - účtují si od 800 korun na hodinu. "Takové rozumné startovací minimum je 10 hodin měsíčně," upřesňuje Špinar s tím, že to je čas, během nějž vzniknou inzertní podklady, texty pro příspěvky na sociálních sítích nebo správné nastavení reklamních kanálů na Google či Seznamu.

David Špinar zároveň upozorňuje, že pro naprostou většinu e-shopistů stačí, aby si pro svůj obchod vybrali některé z přednastavených, takzvaně krabicových řešení, jaké nabízí firmy typu Shoptet nebo Shopify. U nich se pak platí měsíční pronájem za využívání služby, řádově jde o tisícikoruny měsíčně. Nechat si naprogramovat a nadesignovat vlastní e-shop má prý smysl až pro firmy s obraty minimálně ve vysokých desítkách, ale spíš stovkách milionů korun.

A jaké jsou podle Davida Špinara, jednoho z pionýrů internetového marketingu v Česku, základní kroky, které by žádný majitel e-shopu neměl opomenout? Co jsou podle něj ty hlavní kanály, díky nimž se lidé dozví, že jste otevřeli e-shop?

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se