Mountfield a německá firma Sconto nábytek patří mezi tradiční prodejní řetězce s miliardovými tržbami. Na základě rostoucích statistik (a to ještě před propuknutím pandemie) si obě společnosti uvědomily, že zákazníci budou stále více nakupovat on-line. Zejména proto se aktuálně rozhodly investovat do realizace nových e-commerce řešení a digitalizace svých prodejů. Jako partnera k realizaci omnichannel řešení si vybraly společnost Shopsys.

Podle dat společnosti Shopsys vzrostl obrat v e-shopech kamenných prodejců za období od 14. března (kdy vláda uzavřela většinu maloobchodních prodejen) do 26. dubna až trojnásobně, v některých případech dokonce pětinásobně. Podobně jsou na tom i obchodníci, jejichž prodejny mohly zůstat otevřené, avšak zákazníci přesto preferovali on-line nákup.

"Veškerý náš prodej produktů i nabízených služeb budeme nabízet napříč všemi kanály a tím umožníme jejich vzájemné propojení. Zákazníka chceme obsloužit stejně kvalitně v prodejně, e-shopu i v mobilní aplikaci," říká Michal Pobežal, generální ředitel společnosti Mountfield, a dodává: "Využít k tomu chceme stovky kvalifikovaných odborníků, sítě 56 provozoven, vlastního rozvozu i servisních služeb přímo u zákazníka."

Podobnou strategii má společnost Sconto nábytek. Společnost buduje digitální divizi s vlastními programátory a odborníky.

"Stát se omnichanel prodejcem nábytku a bytových doplňků je pro Sconto dlouhodobý prioritní strategický cíl. Technologické inovace jsou v dnešní době klíčové pro dlouhodobé přežití firmy, s asistencí Shopsysu jsme se rozhodli vybudovat vlastní vývojářský in-house tým, abychom tak získali větší flexibilitu při našich dlouhodobých plánech," sděluje Petr Rohan, e-commerce ředitel pro Česko a Slovensko.

Shopsys

Článek byl publikován v komerční příloze HN ICT revue.