Zhruba po dva roky je nástup nových 5G mobilních sítí spojen hlavně se sporem o to, zda do nich v demokratických zemích pouštět čínské firmy, především Huawei, kvůli obavám o bezpečnost. Stranou této debaty zůstali dva evropští výrobci těchto sítí, švédský Ericsson a finská Nokia. Proč se prvně jmenovaná firma, podle mnoha parametrů lídr zavádění 5G ve světě, nepouští do přímého slovního souboje s konkurenty? Proč zavádění těchto sítí v Evropě pokulhává za jinými světadíly a jak digitální svět, který Ericsson spoluvytváří, změní pandemie koronaviru? To vše vysvětluje v rozhovoru s HN Rene Summer, ředitel Ericssonu pro vztahy s vládami a průmyslem.

HN: O Číně se nyní hovoří poměrně intenzivně jako o viníku pandemie koronaviru. Domníváte se, že vzroste tlak evropských vlád na to, aby čínské firmy nebyly dodavateli 5G sítí, a naopak evropští výrobci jako Ericsson budou mít otevřenější dveře?

K této otázce mohu pouze říci, že k tomuto tématu nemáme žádné kontakty s vládami. Je třeba se ptát Evropské komise nebo jednotlivých vlád, třeba té české. My se soustřeďujeme tam, kde můžeme nabídnout nějaký rozdíl nebo pozitivní příspěvek v 5G byznysu.

HN: Neobjevil se tedy zvýšený zájem o vaše řešení na úkor konkurence?

Když se podíváme na různá doporučení a na kontakty Ericssonu s operátory, kteří kupují vybavení, podle nich sami cítíme, že jsme lídr v 5G. Na čtyřech kontinentech jsme byli první dodavatel v oblasti komerčních 5G sítí, které už jsou v opravdovém provozu. Když si projdeme státy, které jsou v čele zavádění 5G sítí, ty všechny používají naše řešení a vybavení.

HN: Proč se tedy o Ericssonu všeobecně nehovoří jako o lídrovi v 5G sítích? Není to chyba vašeho public relations?

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • Web bez reklam
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru