Když se Tim Bajarin v těchto dnech snaží zabavit, ponoří se na dno oceánu. Ve dvacetimetrové hloubce si půlhodinku posedí a sleduje ryby plující kolem něj. "Je to takové moje akvárium," svěřil se před pár dny britskému listu Financial Times ajťák z Kalifornie, jehož koníčkem je potápění. Své záliby se teď musel kvůli zavedení karantény fyzicky vzdát. Díky brýlím pro virtuální realitu a speciální mobilní aplikaci se ale může potápět i nadále − ve svém obýváku.

Program využívající 360stupňová videa vyvinul magazín National Geographic a na internetu je ke stažení zdarma. Speciální hledí už, pravda, něco stojí − to od značky Oculus Go, které Bajarin používá, v Česku vyjde na šest a půl až osm tisíc korun. IT konzultantovi to ale vůbec nevadí. "Sedím si pohodlně v křesle a kolem mě přitom plave rejnok. Je to podobné jako skutečné potápění, jen se při tom nenamočím."

Zařízení pro virtuální realitu (VR), která vytvářejí trojrozměrné obrazy, nejsou žádná převratná novinka. Na trhu jsou už několik let. To samé platí pro takzvanou rozšířenou realitu (augmented reality, AR), která umožňuje majitelům mobilů vybavených speciální aplikací zamířit na reálný obraz a pohybováním telefonu pak vzniká zdání prostorovosti. Realitu zobrazenou čočkou mobilního foťáku pak třeba mohou doplnit o počítačem vytvořené objekty. Obě technologie se zatím prosazovaly hlavně v hráčském světě. Nyní ale mohou dobře posloužit i lidem, kteří se vlivem pandemie nového koronaviru museli vzdát cestování. Prohlédnout si tak lze třeba katedrálu ve Florencii, americký Grand Canyon nebo se rozhlédnout z Eiffelovy věže. Možností je nepřeberně.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru